منوهای نصب در پنل مدیریت

  • ورود
  • سبد خرید شما خالی است.

آموزش برنامه نویسی پایتون قسمت چهارم

متغییر ها و آنواع آن

در همه زبان های برنامه نویسی در اولین مرحله شما باید با متغییر ها آشنا شوید و انواع آن را بشناسید . اما متغییر ها چه چیز هایی هستند ؟!

متغییر ها می توانند اعداد و یا حروف و یا ترکیبی از هر دو آن ها به شکل های مختلف باشند که در ادامه همین مطلب به انواع فرم ها و شکل های مختلف متغییر ها می پردازیم :

اعداد طبیعی می توانند یک نوع متغییر باشند همانند مثال زیر :

a = 1234

در مثال بالا یک متغییر با نام a تعریف کردیم و سپس مقدار 1234 را برای آن لحظ نمودیم.این یک نمونه ساده از تعریف یک متغییر بود.

حال به انواع متغییر ها می پردازیم :

  • اعداد طبیعی
  • اعداد اعشاری
  • اعداد مبهم
  • حروف

دسته بندی بالا می تواند تمامی اجزای داخل یک متغییر را تشکیل دهد حالا یا هر جز به صورت تکی استفاده شود و یا به صورت ترکیبی .

نمونه از اعداد اعشاری :

b = 1.999999999

نمونه اعداد مبهم :

c = 3+3j

نمونه حروف و یا حرف ها :

d = ‘salam’

dc = “khobi”

می 21, 2020

۰ پاسخ به "آموزش برنامه نویسی پایتون قسمت چهارم"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X