021-71053903 [email protected] پشتیبانی از شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 الی 16
  • 5

15 پروژه پایتون برای مبتدی ها

پایتون یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در حال حاضر است. به نظر می رسد این روند در آستانه سال 1400 ادامه دارد . بنابراین ، اگر یک برنامه نویس مبتدی پایتون هستید ، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که  کار بر روی برخی از  پروژه های پایتون را شروع کنید.

ما ، اینجا در پایتونی ها ، به یک رویکرد عملی اعتقاد داریم زیرا دانش تئوری به تنهایی در یک محیط کار در کمک نخواهد کرد. در این مقاله ، ما برخی از ایده های جالب پروژه پایتون را بررسی خواهیم کرد که مبتدیان می توانند برای محک زدن دانش پایتون خود ، روی آنها کار کنند. در این مقاله ، شما 42 ایده برتر پروژه پایتون را برای مبتدیان پیدا خواهید کرد تا تجربه عملی در زبان برنامه نویسی  پایتون داشته باشند.

علاوه بر این ، یادگیری مبتنی بر پروژه به بهبود نیاز دانش پژوه کمک می کند.

اما ابتدا اجازه دهید به سوال مهم تری بپردازیم : چرا باید پروژه های پایتون را انجام داد ؟؟

وقتی صحبت از مشاغل مربوط به توسعه نرم افزار می شود ، لازم است که توسعه دهندگان مشتاق روی پروژه های خود کار کنند. توسعه پروژه ها در  دنیای واقعی بهترین راه برای تقویت مهارت های خود و تحقق دانش عملی  است.

پروژه های پایتون : سطح مبتدی

این لیست ایده های پروژه پایتون برای دانشجویان مبتدی و کسانی که تازه کار خود را با پایتون یا به طور کلی علم داده آغاز می کنند مناسب است. این  پروژه های پایتون شما را با تمام مواردی که برای موفقیت در حرفه خود به عنوان توسعه دهنده پایتون نیاز دارید ، هدایت می کند.

بعلاوه ، اگر به دنبال ایده های پروژه Python برای سال آخر هستید ، این لیست  کمک فراوانی به شما می کند .

 

1.ساخت متن تصادفی

یکی از بهترین ایده ها برای شروع آزمایش پروژه های عملی پایتون برای دانشجویان ، کار بر روی Mad Libs Generator است. این پروژه مناسب برای مبتدیانی است که تازه کار خود را با توسعه نرم افزار آغاز کرده اند. این پروژه در درجه اول بر روی رشته ها ، متغیرها متمرکز شده است ، به شما نحوه دستکاری داده های ورودی کاربر را آموزش می دهد. طراحی برنامه به گونه ای است که از کاربران می خواهد مجموعه ای از ورودی ها را که به عنوان Mad Lib در نظر گرفته می شود وارد کنند. Mab lib یکی از پروژه های پایتون برای مبتدیان است.

ورودی می تواند هر چیزی ، صفت ، اسم ، ضمیر ، و غیره باشد. وقتی همه ورودی ها وارد شد ، برنامه داده ها را می گیرد و ورودی ها را به فرم الگوی داستان مرتب می کند. سرگرم کننده  ، اما پیچیده است؟

 

2.حدس اعداد

یکی از پروژه های ساده پایتون اما در  عین حال مهیج است. حتی می توانید آن را یک بازی کوچک بنامید. برنامه ای بسازید که در آن رایانه به طور تصادفی عددی بین 1 تا 10 ، 1 تا 100 یا هر محدوده  دیگری را انتخاب کند. سپس به کاربران یک نکته برای حدس زدن شماره بدهید. هر وقت کاربر اشتباه حدس می زند ، سرنخ دیگری پیدا می کند و امتیاز او کاهش می یابد. سرنخ می تواند چند برابر ، قابل تقسیم ، بزرگ یا کوچک یا ترکیبی از همه باشد.

همچنین برای مقایسه عدد ورودی با عدد حدس زده ، محاسبه اختلاف بین این دو و بررسی اینکه آیا یک عدد واقعی در این پروژه پایتون وارد شده است یا خیر ، به توابع نیاز خواهید داشت.

 

3.بازی متنی

این یک نسخه اساسی از بازی Adventure است. کاملاً متنی است. در این نسخه از بازی ، کاربران می توانند از طریق اتاق های مختلف در یک تنظیم واحد حرکت کنند و بر اساس ورودی کاربر ، توضیحات مربوط به هر اتاق را ارائه می دهد. این یکی از پروژه های جالب پایتون است.

جهت حرکت در اینجا بسیار مهم است – شما باید دیوارها را ایجاد کنید و جهاتی را تنظیم کنید که کاربران بتوانند از طریق آن در اتاق حرکت کنند ، محدودیت های حرکتی را تعیین کنید و همچنین دارای یک ردیاب است که می تواند میزان حرکت یا حرکت کاربر در بازی را پیگیری کند.

 

4.شبیه ساز  تاس

همانطور که از نام برنامه پیداست ، ما تاس هایی را خواهیم  ساخت. این یکی از پروژه های جالب پایتون است و هر تاس برنامه را اجرا می کند یک عدد تصادفی برنامه یک عدد تصادفی بین 1 تا 6 ایجاد می کند (مانند تاس های استاندارد).

سپس شماره به کاربر نمایش داده می شود. همچنین از کاربران سوال می شود که آیا مایل هستند تاس ها را دوباره بچرخانند. این برنامه همچنین باید دارای تابعی باشد که بتواند به طور تصادفی عددی را از 1 تا 6 گرفته و آن را چاپ کند. این پروژه های پایتون در سطح مبتدی به ایجاد پایه ای محکم برای مفاهیم اساسی برنامه نویسی کمک خواهد کرد.

 

5.بازی حدس کلمه

این بیشتر یک بازی “حدس کلمه” است. مفاهیم اصلی که شما باید هنگام توسعه این پروژه استفاده کنید متغیرها ، تصادفی ، عدد صحیح ، رشته ها ، char ، ورودی و خروجی و بولی است. در این بازی ، کاربران باید حدس حروف را وارد کنند و هر کاربر تعداد محدودی حدس خواهد زد (برای محدود کردن حدس ها به متغیر شمارنده احتیاج است). این یکی از پروژه های جالب پایتون برای شروع است.

می توانید لیستی از کلمات را از قبل سازماندهی کنید که کاربران بتوانند از آن کلمات را بگیرند. همچنین ، شما باید توابع خاصی را برای بررسی اینکه آیا کاربر یک حرف وارد کرده یا نه یا اینکه حرف ورودی را در کلمه پنهان قرار داده است ، یا اینکه کاربر در واقع یک حرف را وارد کرده است یا نتایج صحیح (حروف) را وارد کنید. .

 

6.دفترچه تلفن

 

این یکی از پروژه های عالی پایتون برای مبتدیان است. هر کس برای ذخیره اطلاعات تماس ، از جمله نام ، آدرس ، شماره تلفن و حتی آدرس ایمیل ، از یک کتاب تماس استفاده می کند. این یک پروژه خط فرمان است که در آن شما یک برنامه کتاب تماس طراحی خواهید کرد که کاربران می توانند از آن برای ذخیره و یافتن اطلاعات تماس استفاده کنند. این برنامه همچنین به کاربران امکان می دهد اطلاعات مخاطب را به روز کنند ، مخاطبین را حذف کرده و مخاطبین ذخیره شده را لیست کنند. پایگاه داده SQLite بستر ایده آل برای ذخیره مخاطبین است.

 

7.الگوریتم جستجوی دودویی

آیا تاکنون این ضرب المثل را شنیده اید که می گوید: “پیدا کردن یک سوزن در انبار کاه”. این برنامه با استفاده از الگوریتم جستجوی باینری دقیقاً به همین منظور طراحی شده است. شما می توانید لیستی از اعداد تصادفی بین 0 تا 100 ایجاد کنید ، در حالی که هر عدد موفق 2 اختلاف بین آنها داشته باشد.

هنگامی که کاربر یک عدد تصادفی را وارد می کند ، برنامه بررسی می کند که آیا آن شماره در لیست وجود دارد. این کار را با ایجاد دو نیمه از لیست انجام می دهد. اگر برنامه عددی را در نیمه اول لیست پیدا کند ، نیمه دیگر را از بین می برد و بالعکس. جستجو تا زمانی که برنامه ورودی شماره کاربر را پیدا کند یا تا زمانی که اندازه زیر مجموعه 0 شود ، ادامه خواهد یافت (این بدان معنی است که شماره در لیست نیست). این ایده پروژه پایتون به شما کمک می کند یک الگوریتم پیاده سازی کنید که عنصری را در لیست جستجو کند.

 

8.برنامه اعلان کننده دسک تاپ

آیا تا به حال فکر کرده اید که اعلان ها چگونه کار می کنند؟

این ایده کوچک پروژه پایتون کمی روشنگر این موضوع خواهد بود. برنامه های اعلان کننده دسک تاپ بر روی سیستم شما اجرا می شوند و پس از یک بازه زمانی مشخص اطلاعاتی را برای شما ارسال می کنند. پیشنهاد می کنیم برای ساخت چنین برنامه ای از کتابخانه هایی مانند notify2 ، درخواست ها و … استفاده کنید.

 

9.پایتون داستان ساز

این یک پروژه سرگرم کننده اما هیجان انگیز پایتون است که با بچه ها معجزه می کند. به طور خلاصه ، این برنامه ورودی هایی مانند نام یک مکان ، اکشن و غیره را از کاربران درخواست می کند و سپس داستانی را پیرامون داده ها می سازد. داستان همیشه یکسان است اما از نظر ورودی تفاوت کمی دارد.

 

10.دانلودر یوتوب

یکی از بهترین ایده ها برای شروع آزمایش با پروژه های عملی پایتون برای دانشجویان ، کار با یک دانلود ویدیوی YouTube است. ماهانه بیش از یک میلیارد نفر YouTube را تماشا می کنند. بعضی اوقات ویدیوهایی وجود دارد که دوست داریم دائماً بارگیری کنیم. YouTube این گزینه را به شما نمی دهد ، اما می توانید با یک رابط کاربری ساده و قابلیت بارگیری فیلم های YouTube در قالب ها و کیفیت فیلم های مختلف ، برنامه ای ایجاد کنید. این پروژه سخت به نظر می رسد ، اما وقتی کار روی آن شروع می شود ساده است.

 

11.بلاک کننده وبسایت

وقتی در اینترنت گشت و گذار می کنیم ، بسیاری از وب سایت های ناخواسته مدام در حال نمایش هستند. این یکی از پروژه های مفید پایتون است که در آن می توانید برنامه ای ایجاد کنید که از باز شدن وب سایت های خاص جلوگیری کند. این برنامه برای دانشجویانی که می خواهند بدون هیچ گونه مزاحمت در شبکه های اجتماعی  گردش کنند، مفید است.

 

12.چه کلمه ای است؟


این نام بر روی کاربر متمرکز است که باید کلمه ایجاد شده به طور تصادفی را حدس بزند. می توانید لیستی ایجاد کنید که کلمه از آن حدس زده شود و همچنین تعداد مجاز حدس ها را تعیین کنید.

بعد از این ، خودتان می توانید قوانین را ایجاد کنید! وقتی کاربر کلمه را وارد می کند ، می توانید نشان دهید که آیا الفبای نوشته شده در این موقعیت خاص ظاهر می شود یا خیر. برای بررسی اینکه کاربر حروف الفبا یا اعداد را وارد می کند و پیام های خطا را به طور مناسب نمایش می دهد ، به یک عملکرد نیاز دارید.

 

13.بازی سنگ کاغذ قیچی

اگر از نداشتن همبازی خسته شده اید ، سپس 5 دقیقه سنگ ، کاغذ ، قیچی با رایانه و توسط شما طراحی می شود ، خودتان روحیه خود را بهبود می بخشید.

ما دوباره از تابع تصادفی در اینجا استفاده می کنیم. شما ابتدا حرکتی انجام می دهید و سپس برنامه یکی را ایجاد می کند. برای نشان دادن حرکت ، می توانید از یک الفبا استفاده کنید یا یک رشته کامل را وارد کنید. برای بررسی اعتبار حرکت باید تابعی تنظیم شود.

با استفاده از یک تابع دیگر ، برنده آن دور تعیین می شود. سپس می توانید یا گزینه ای برای بازی دوباره بدهید یا از قبل تعداد زیادی حرکت را از قبل تعیین کنید. یک عملکرد امتیازدهی نیز باید ایجاد شود که در پایان برنده را برمی گرداند.

 

14.پرش کن


در این پروژه پایتون ، شما یک سال ورودی می کنید و بررسی می کنید سال کبیسه است یا خیر. برای این منظور ، باید تابعی ایجاد کنید که الگوی سالهای کبیسه را تشخیص دهد و بتواند سال ورودی را در الگو قرار دهد. در پایان ، می توانید نتیجه را با استفاده از یک عبارت بولی چاپ کنید.

 

15.دریاب ، فیبوناچی!

شما یک عدد را وارد می کنید و عملکرد ایجاد شده بررسی می کند که آیا این عدد به دنباله فیبوناچی تعلق دارد یا نه. کارهای اساسی مشابه برنامه “جهش کنید!” فوق است.

یک موضوع مشترک در تمام پروژه های فوق این است که آنها به شما کمک می کنند اصول خود را درست انجام دهید. شما توسعه دهنده و رفع کننده اشکال خواهید بود. نیازی به ذکر نیست ، شما با ایجاد و پیاده سازی انواع توابع همراه با کار با متغیرها ، رشته ها ، اعداد صحیح ، عملگرها و غیره کار را بسته خواهید کرد. دقیقاً مانند 2 + 2 عنصر اصلی دانش ریاضیات شماست ، این مفاهیم نیز هستند ، و یادگیری در مورد آنها به روشی سرگرم کننده از طریق پروژه های ساختمانی به درک و حفظ بیشتر آنها کمک می کند.

اینها ساده ترین ایده های پروژه پایتون است که شما می توانید روی آنها کار کنید. پس از پایان این موارد ، بیایید به سطح بعدی برویم.

محمدرضا حسنی

224 مطلب منتشر شده

دانش آموخته رشته فناوری اطلاعات / موسس پایتونی ها

درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات فروش پایتونی ها

%60
تخفیف

آموزش فیگما (Figma)

30,000 تومان
3
%69
تخفیف

آموزش برنامه نویسی پایتون

35,000 تومان
2