021-71053903 [email protected] پشتیبانی از شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 الی 16
  • 5

پروژه پایتون ۳ : ساخت نرم افزار تاس

با سلام و عرض ادب خدمت تمامی همراهان وبسابت خوب توی این آموزش می خوایم با هم یک نرم افزار ساخت تاس رو به شکل کاملا ساده آموزش بدیم !

چیزی که می خوایم در موردش حرف بزنیم نرم افزار ناشناخته نیست و بیشتر جنبه بازی سازی داره !

همه ما تقریبا توی بازی های که وجود داره از تاس استفاده کردیم حالا می خوایم کد اون رو توی پایتون به صورت کاملا ساده بنویسیم.

 

کتابخانه :

random

 

کد نرم افزار :

import random


while True:
    start = input('Start ? (Y/N) : ').upper()
    if start == 'Y':
        a = random.randint(1,6)
        print(a)

    else:
        print('Program Closed ! ')
        pass

 

 

توضیح مختصر :

اول کتابخانه RANDOM را در نرم افزار صدا می کنیم .

با استفاده از یک حلقه نامحدود نرم افزار یک دستور شرطی می نویسیم که یک ورودی از کار بر برای ریختن تاس ها دریافت کند !

در دستور شرطی قرار می دهیم که اگر کاربر مایل باشد تاس بریزد از دستورY استفاده کند و اگر مایل نباشد تاس بریزد از دستور N استفاده کند بعد از ارسال دستور کاربر نرم افزار یک عدد تصادفی بین ۱ تا ۶ را انتخاب کرده و برای کاربر نمایش می دهد و در غیر این صورت نرم افزار کاربر باید از نرم افزار خارج شود .

 

نکته* : تا زمانی که کاربر از نرم افزار استفاده کند دستور حلقه بی نهایت اجرا خواهد شد و برای خروج از نرم افزار باید آن را ببندید .

 

نمونه خروجی نرم افزار :

محمدرضا حسنی

224 مطلب منتشر شده

دانش آموخته رشته فناوری اطلاعات / موسس پایتونی ها

درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات فروش پایتونی ها

%60
تخفیف

آموزش فیگما (Figma)

30,000 تومان
3
%69
تخفیف

آموزش برنامه نویسی پایتون

35,000 تومان
2