021-71053903 [email protected] پشتیبانی از شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 الی 16

API های معروف

با سلام خدمت تمامی شما کاربران خوب وبسایت پایتونی ها با یک مقاله آموزشی دیگه در خدمت شما عزیزان هستیم تا در مورد لیستی از بهترین API های رایگان موجود برای استفاده های مختلف برای شما به نمایش بگذاریم.

API ها یا هما  Aplication Programing Interface ها به طور ساده همان زبانی هستند که نرم افزار ها با یکدیگر صحبت می کنند و می توانند اطلاعات خام و یا پردازش شده را برای یکدیگر به نمایش بگذارند با استفاده از این روش خیلی از کد های برنامه نویسی حذف و خیلی از راه کار های پیچیده کنار می رود و شما می توانید با استفاده از این روش شروع نویسی ساده کنید.

در حال حاضر که این مقاله نگارش می شود بیشتر از 14000 هزار API ایرانی و خارجی وجود دارد که هر کدارم برای سهولت کاری و ارائه بهتر خدماتی نوشته شده اند البته اکثر کمپانی ها معروف و برزگ برای اینکه بتوانند محصولات و خدمات خود را بهتر عرضه کنند از API ها استفاده می کنند.

من لیستی از APIهایی که در روز با آن ها سرو کار داریم را بر اساس سالها تحقیق جمع آوری کرده ام. بنابراین به جای اینکه شما بقیه زمان خود را صرف کاوش در هر API کنید، ابتدا می توانید روی API های این مقاله  تمرکز کنید.

اما لیستی از معروف ترین API ها

نقشه گوگل

API گوگل

API گوگل

ممکن است هیچ API بیشتر از Google Maps مسئول رشد APIهای در دسترس عموم نباشد. سرویس جغرافیایی غول جستجو اکنون در میلیون‌ها وب‌سایت موجود است و به استاندارد واقعی برای جاسازی نقشه‌های مکان تبدیل شده است. فراگیر بودن آن را با افزایش موبایل همراه کنید و به بخشی ضروری از جعبه ابزار هر توسعه دهنده ای تبدیل می شود.

یک مورد استفاده اساسی، ترسیم مکان‌ها، مانند نتایج جستجوی محلی، به عنوان نشانگر روی نقشه است. همچنین ممکن است مسیرهایی را برای چندین نقطه اضافه کنید. استفاده پیشرفته تر، تعامل بین کد ظاهری و نقشه ایجاد می کند – برای مثال، روی یک نتیجه جستجو کلیک کنید و مکان را روی نقشه برجسته کنید.

 

 

 

ژئوکدینگ نقشه های گوگل

Google Maps به مجموعه ای از APIها تبدیل شده است، اما این یکی به تنهایی شایسته فراخوانی است. Google Geocoding API یک نام مکان – مانند آدرس، شهر یا کد پستی – را می‌پذیرد و مختصات جغرافیایی مورد نیاز برای ترسیم مکان را روی نقشه برمی‌گرداند.

گزینه های زیادی وجود دارد، اما هیچ کدام با کیفیت نتایج گوگل در مقیاس جهانی رقابت نمی کند. برای اولین بار، این شرکت با جستجو در سطح بسته شروع می‌کند، سپس داده‌ها را با استفاده از فناوری نمای خیابان خود بهبود می‌بخشد. توجه داشته باشید که اگر از ژئوکدر گوگل استفاده می کنید، باید آن را با نقشه گوگل ترکیب کنید.

 

https://developers.google.com/maps/documentation/geocoding/intro

آی بی ام واتسون

سرویس هوش مصنوعی IBM که به دلیل شکست دادن قهرمانان Jeopardy در بازی خود شناخته شده است، از طریق API نیز در دسترس است. فناوری به کار گرفته شده توسط واتسون به طور گسترده پردازش زبان طبیعی (NLP) نامیده می شود و Big Blue با آن امکان دسترسی توسعه دهندگان به سال ها تحقیق را از طریق تماس های ساده RESTful فراهم می کند. خرید اخیر این شرکت از AlchemyAPI مجموعه محاسبات هوشمند را برای شناسایی بصری گسترش می دهد.

در میان مجموعه ابزار Watson و AlchemyAPI ویژگی هایی وجود دارد که به توسعه دهندگان اجازه می دهد کلمات کلیدی را در یک بلوک متن تعیین کنند، روابط و سایر داده ها را از هر متن استخراج کنند و حتی چهره ها یا اشیاء را در عکس ها تشخیص دهند. اگر به هوشی در برنامه خود نیاز دارید، احمقانه خواهید بود که NLP و سایر فناوری ها را به تنهایی بسازید. در عوض، بر روی کاری که اپلیکیشن شما با این هوش انجام می دهد تمرکز کنید.

 

https://developer.ibm.com/watson

FullContact

از یک نوع هوش به دیگری، FullContact اطلاعاتی در مورد شخصی که در پشت آدرس ایمیل قرار دارد ارائه می دهد. از روی آن یک داده می توانید نام کامل، سن، مکان، جنسیت و حساب های شبکه اجتماعی را تعیین کنید. این سرویس همچنین نام کاربری توییتر، شناسه فیس بوک یا شماره تلفن را به جای آدرس ایمیل به عنوان ورودی می پذیرد. شما گنجینه ای از داده ها را برای هر آدرس ایمیل پیدا نخواهید کرد، اما در بسیاری از موارد به اندازه کافی برای تعیین شرکت کاربر و تأثیر اجتماعی آنها خواهید یافت.

این سرویس مخصوصاً برای فروش مفید است، به همین دلیل است که یک سرویس FullContact برای اطلاعات شرکت، یک کارت خوان و حتی یک شناسه ایمیل یکبار مصرف نیز پیدا خواهید کرد. Clearbit تازه وارد در حال پیشرفت است، اما FullContact بودجه خوبی دارد و شروعی چهار ساله دارد.

 

http://fullcontact.com/developer

توییتر

بحث در مورد بی واسطه بودن توییتر سخت است، به همین دلیل است که هر توسعه دهنده باید نحوه ترکیب این سرویس را در نظر بگیرد. بسته به مخاطبان شما، توییتر ممکن است یک شکل عالی از هویت باشد و روند ثبت نام را تسریع یا حذف کند (به Stormpath مراجعه کنید).

تقریباً برای همه، Twitter API می تواند به گسترش دسترسی شما کمک کند و به کاربران شما امکان می دهد برنامه شما را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارند. البته، برنامه شما فقط با اجازه آنها می تواند توییت کند، اما داشتن اعتبار آنها می تواند زمانی که کاربر آماده اشتراک گذاری باشد، روند را تسریع کند. برخی ممکن است مجموعه ای از دستورالعمل های توییتر را به خاطر بیاورند که به طور گسترده به عنوان غیردوستانه برای توسعه دهندگان تعبیر شد. این شرکت کنترل تجربه کاربری خود را به دست گرفته است، اما نمی توان دسترسی آن را انکار کرد. پایگاه کاربر آن را به یک API برای دانستن تبدیل می کند.

 

dev.twitter.com

فیسبوک

وقتی صحبت از سرویس هایی با تعداد زیادی کاربر شد، دیوانه می شوید که به یکپارچه سازی فیس بوک فرصتی نداشته باشید. باز هم باید بدانید که مخاطبان شما از فیس بوک بازدید می کنند، اما با بیش از یک میلیارد کاربر فعال، شانس خوبی وجود دارد. می توانید از فیس بوک برای ورود به سیستم اجتماعی (به Stormpath)، اشتراک گذاری و کسب درآمد از برنامه استفاده کنید.

این شرکت اخیراً داده‌هایی را که برای برنامه‌ها در دسترس است محدود کرده است، اما هنوز هم فضای زیادی برای یک اکوسیستم توسعه‌دهنده غنی باقی می‌گذارد. علاوه بر این، فیس بوک دارای پلتفرم زبان طبیعی خود، Wit.ai، و باطن موبایل، Parse است. در Facebook API چیزهای زیادی برای بررسی وجود دارد.

 

developers.facebook.com

Stormpath

اگر به دنبال انجام هر نوع ثبت نام در سایت خود هستید، چرخ را دوباره اختراع نکنید. Stormpath یک API مدیریت کاربر امن با پشتیبانی داخلی برای ورود به فیس بوک (و چند مورد دیگر) است.

اگر از یک شبکه اجتماعی فقط برای هویت استفاده می کنید، منطقی است که در بالای Stormpath به جای همگام شدن با چشم انداز API اجتماعی که به سرعت در حال تغییر است، استفاده کنید. نمایه‌های کاربر را حفظ می‌کند، نقش‌های مجوز را امکان‌پذیر می‌کند، و جریان رمز عبور فراموش شده را کنترل می‌کند.

Stormpath از فیس بوک، گوگل، لینکدین و گیت هاب پشتیبانی می کند. برای پشتیبانی از توییتر (و حدود 100 مورد دیگر)، OAuth.io را در نظر بگیرید، که با Stormpath برای ویژگی های غیر ورود به سیستم خود شریک است.

 

 

Amazon S3

هنگامی که برنامه شما از مرحله نمونه اولیه گذشته است، به گزینه های ذخیره سازی فراتر از دستگاه محلی خود نیاز دارید. ممکن است از ظرفیت هاست اشتراکی یا حتی درایوهای اختصاصی فراتر بروید. در برخی از سناریوهای میزبانی ابری، شما حتی فضای ذخیره سازی دائمی نخواهید داشت.

برای یک سیستم فایل قابل اعتماد و مقیاس پذیر، به یک سرویس ذخیره سازی اشیا مانند آمازون S3 (“راه حل ذخیره سازی ساده”) نیاز دارید. این ویژگی‌های مفیدی را ارائه می‌کند، از جمله به کاربران اجازه می‌دهد مستقیماً در سطل ذخیره‌سازی شما آپلود کنند و گزینه‌هایی برای تکرار و نسخه‌سازی فایل‌ها. آمازون پیشرو است، اما برخی از رقبای آن خدمات سازگار با S3 دارند. اگر از آمازون برای رایانش ابری استفاده نمی‌کنید، با ارائه‌دهنده خود تماس بگیرید، زیرا اگر برنامه شما از ذخیره‌سازی شی در همان مرکز داده استفاده کند، ممکن است کارآمدتر اجرا شود.

 

Amazon

Dropbox

جایی که فایل های خود را ذخیره می کنید با جایی که ممکن است فایل های کاربران شما در آن قرار داشته باشند متفاوت است. بیش از 400 میلیون کاربر فایل‌ها را در سرورهای Dropbox همگام‌سازی می‌کنند که آن را به یک API عالی برای دسترسی به فایل تبدیل می‌کند. با تغییر دستگاه توسط کاربران، ممکن است احتمال وجود یک فایل در Dropbox بیشتر از رایانه یا دستگاه دیگری باشد که در آن از برنامه شما استفاده می کنند – با اتصال به حساب Dropbox آنها، آپلود فایل را دور بزنید.

توسعه دهندگان خدمات گالری تصاویر، میزبانی ثابت سایت و جایگزین های ساده ای برای آپلود فایل با استفاده از Dropbox ساخته اند. برای برنامه‌هایی با تمرکز سازمانی، Dropbox for Business یا رقیب شرکت Box را در نظر بگیرید.

 

http://dropbox.com/developers

Google Apps

با میلیون‌ها سازمانی که از Google Apps استفاده می‌کنند، ممکن است به همکاران غیر فنی کمک کنید که از آنها در جریان کاری خود استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، هنگامی که موارد جدیدی به صفحه گسترده اضافه می شود، ممکن است ایمیلی ارسال کنید یا شخصی را به نسخه بتا خود اضافه کنید. بسیاری از این فرآیندها را می توان با استفاده از ابزارهایی مانند Zapier یا IFTTT خودکار کرد. برای دیگران، می‌توانید با استفاده از این API، Google Apps را در سیستم‌های شرکت خود ادغام کنید.

 

 

 

http://developers.google.com/google-apps

Stripe

اگر چند سال گذشته چیزی به ما نشان داده است، این است که اگر می‌خواهید پرداخت‌ها را جمع‌آوری کنید، باید از Stripe استفاده کنید. این استارت آپ ثابت کرده است که اسناد شفاف، دوستانه و تعاملی منجر به سطوح باورنکردنی پذیرش می شود.

Braintree PayPal پیشرفت بسیار خوبی داشته است، اما اگر قبلا Stripe را انتخاب کرده اید، ممکن است نیم روز (یا کمتر) را برای یادگیری API آن وقت بگذارید. Stripe در قلب خود یک مورد استفاده ساده دارد: پذیرش پرداخت از مشتریان. API امکانات بسیار بیشتری را باز می کند. با استفاده از وب هوک های آن، می توانید ارتباطات و ورود مشتری (و خارج از هواپیما) را خودکار کنید. خداحافظ وظایف دستی!

 

 

http://stripe.com/

 

Twilio

Twilio که اغلب با همان زبان Stripe بیان می شود، یکی دیگر از برنامه های مورد علاقه توسعه دهندگان است. این شرکت مخابرات یک API ساده و مستند برای صدا و متن ارائه می دهد. تماس های تلفنی، پیام های متنی SMS، تصاویر MMS و غیره را ارسال یا دریافت کنید. می‌توانید با Twilio به‌عنوان پایه برنامه‌تان یا به‌عنوان یک افزودنی ارزشمند (مانند احراز هویت دو مرحله‌ای) بسازید.

 

http://twilio.com/

MailChimp

اگر تیم شما بزرگتر از تعداد معدودی از افراد باشد، بعید است که کسانی که ایمیل بازاریابی می فرستند فنی باشند. گفتن این موضوع به توسعه دهندگان موضوعی بحث برانگیز است، اما شما واقعاً باید به بازاریابان اجازه دهید ابزارهای خود را انتخاب کنند. میلیون‌ها نفر MailChimp را انتخاب کرده‌اند، به همین دلیل است که این یک API است که شما نیز باید آن را بشناسید.

مهم نیست از چه API ایمیل بازاریابی پشتیبانی می‌کنید، در اسناد به ویژگی‌های مدیریت فهرست و وبک‌قلک‌ها نگاه کنید (به کادر مقابل مراجعه کنید) تا هشدارهای هم‌زمان را برای هرچه بیشتر عملکرد ممکن ارائه دهید. حداقل انتظار اعلان‌های لغو اشتراک را داشته باشید، بنابراین می‌توانید مدیریت فهرست تمیز را در برنامه‌های خود ایجاد کنید.

 

 

http://kb.mailchimp.com/api

 

SendGrid

ایمیل تراکنشی با ایمیل بازاریابی متفاوت است زیرا معمولاً یک ایمیل در یک زمان برای یک گیرنده ارسال می شود. پیام بسیار هدفمند است و نمونه‌های رایج آن عبارتند از رسیدها، بازنشانی رمز عبور، تأیید حساب و اعلان‌های اجتماعی.

SendGrid اولین کسی بود که ایمیل تراکنشی را برای توسعه دهندگان آورد. از آن زمان ارائه آن فراتر از تحویل ایمیل گسترش یافته و شامل داده های ایمیل بلادرنگ (از طریق وب هوک)، پاسخ های تحریک شده و حتی برخی از ویژگی های بازاریابی است. حداقل، هر برنامه ای که دارای حساب کاربری یا تجارت الکترونیک باشد، باید ایمیل تراکنشی ارسال کند. SendGrid رقبای زیادی دارد، اما شناخته شده ترین آنها احتمالا MailChimp’s Mandrill است.

 

 

http://sendgrid.com/docs

Slack

همکاری همیشه در سازمان‌ها مهم بوده است، اما نیروی کار به طور فزاینده‌ای توزیع شده است که مجموعه ابزارها را مجازی می‌سازد. Slack، تغییر دهنده بازی سال 2015، به انتخاب محبوب برای چت شرکت (و همچنین دانش و اشتراک گذاری فایل) تبدیل شده است.

هر ابزاری که در مرکز همکاری شما قرار دارد، می خواهید بتوانید در مقابل آن کد بنویسید. Slack دارای تعداد انگشت شماری ادغام داخلی است، مانند GitHub و Travis، اما همچنین یک API برای برنامه های کاربردی شما ارائه می دهد. می‌توانید به رویدادهای بی‌درنگ گوش دهید، به تاریخچه کانال و فایل‌ها دسترسی داشته باشید و پیام‌ها را با ربات‌ها ارسال کنید. حتی می توانید build و استقرار گردش کار را در Slack بگنجانید تا همه در یک صفحه باشند. HipChat یک رقیب با ویژگی های مشابه است، اما حرکت فعلی به نفع Slack است.

http://api.slack.com/

محمدرضا حسنی

224 مطلب منتشر شده

دانش آموخته رشته فناوری اطلاعات / موسس پایتونی ها

درباره این مطلب نظر دهید !

مطالب پرمخاطب پایتونی ها

محصولات فروش پایتونی ها

%60
تخفیف

آموزش فیگما (Figma)

30,000 تومان
3
%69
تخفیف

آموزش برنامه نویسی پایتون

35,000 تومان
2